وبلاگی برای همه

به هر کس مینگرم در شکایت است ، در حیرتم که لذت دنیا به کام کیست؟!

وبلاگی برای همه

به هر کس مینگرم در شکایت است ، در حیرتم که لذت دنیا به کام کیست؟!

وبلاگی برای همه

سلام

به وبلاگم خوش اومدین

نکته مهم:

نظر یادتون نرده.



کانال تلگرام کسب درآمد:@Aliitarinha

آخرین مطالب
پربیننده ترین مطالب
محبوب ترین مطالب
  • ۰۷ مهر ۹۴ ، ۲۳:۴۹
    یکی
آخرین نظرات
  • ۱۷ اسفند ۹۸، ۱۴:۴۶ - ایلیا
    عالی
نویسندگان

آزادی

چهارشنبه, ۱ مهر ۱۳۹۴، ۱۲:۲۹ ق.ظ

من همسر دارم اما زنان دیگر هم توجهم را جلب می کنند و نسبت به آنها علاقه و اشتیاق نشان می دهم . اما

وقتی که خانمم نسبت به یک مرد دیگر علاقه و توجه نشان می دهد ، حسادتم برانگیخته می شود و از درون آتش می گیرم . چکار باید بکنم؟

اوشو : مردان از دیرباز برای خود آزادی قائل بوده اند اما آن را از زنان دریغ داشته اند و زنان را در چهار دیواری خانه زندانی کرده اند . اما آگاه باش ! آن روزها به پایان رسیده اند و اکنون به همان اندازه که تو آزاد هستی ، زن ها هم آزاد هستند . پس اگر می خواهی درونت از حسادت آتش نگیرد ، دو راه در پیش داری : راه نخست این است که تو از اشتیاق و هوس رها شوی . جایی که هوس نباشد ، حسادت هم نیست . دوم ، اگر نمی خواهی هوس و اشتیاقت را نسبت به زنان دیگر رها کنی ، پس برای دیگران هم همان آزادی و اختیار را قائل باش . اما من می خواهم که تو شجاع باشی و راه اول را انتخاب کنی و خودت را از هوس رها کنی . اگر یک زن را لمس کنی ، تمامی زنهای دنیا را لمس کرده ای . اگر یک مرد را بشناسی ، تمامی مردهای دنیا را شناخته ای . چون تفاوت فقط در سطح و ظاهر است . اگر کسی نتواند با یک زن ، تمامی زن های دنیا را لمس کند و بشناسد ، در یک روح نا هشیار به سر می برد . چنین مردی اگر تمامی زن های دنیا را هم بشناسد ، هیچ شناختی از زن پیدا نکرده است . غیر ممکن است که بتواند از زن چیزی بفهمد یا عایدش شود . چرا که شناخت ، به وسیلەی هوشیاری و خود آگاهی حاصل می شود . مردِ نا هوشیار تا آخر عمر به دنبال زنان می دود و هر کسی را که به دست می آورد ، رها می کند و به دنبال دیگری می رود . چون کوری که کورمال کورمال ، بدون هدف راه می رود . بله ، درست می گویی ! درونت آتش می گیرد . این طبیعی است . چون "نفْس" مرد آزار می بیند . تو فکر می کنی که این یک چیز کاملا طبیعی است که به زنان دیگر توجه و علاقه نشان بدهی و هیچ اشکالی ندارد . بالاخره از قدیم گفته اند :" مرد ، هر چه باشد مرد است ." این ضرب المثل را مردها اختراع کردند ، چون فکر می کردند که یک زن هرگز برای یک مرد کفایت نمی کند و او را راضی نمی کند . این یک حقەی مردانه است . یک زن برای یک مرد کفایت نمی کند اما یک مرد برای یک زن کفایت می کند؟ آن مرد هم حتما باید تو باشی؟ تو در لایه های ذهنت این باور را داری که مرد باید آزادی بیشتری داشته باشد . زن تو به همان اندازەی تو آزاد است و اگر فکر می کنی که درست نیست به مردان دیگر علاقە و توجه نشان دهد ، پس علاقە و توجه تو هم نسبت به زنان دیگر درست نیست...(اوشو)

۹۴/۰۷/۰۱ موافقین ۰ مخالفین ۰
بهار 33340

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی